اردوی تابستانی دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف در اردوگاه شهید باهنر

اردوی تفریحی یکروزه (اردوگاه شهید باهنر)

طبق روال کلاسهای تابستانی در روزهای شنبه برنامه اردو برای دانش آموزان این هفته مورخ 8 مرداد 141 در اردوگاه شهید باهنر برگزار گردید.
اردوگاه شهید باهنر تهران: این اردوگاه که در خیابان نیاوران سابق و شهید باهنر فعلی در جوار پارک تفریحی جمشیدیه در شمال شهر تهران واقع شده یکی از جذاب ترین و با رزش ترین اردوگاههای کشور است.
اردوگاه شهید باهنر تهران که قبلا به اردوگاه منظریه معروف بود در واقع بیش از صد سال پیش باغ شخصی و اختصاصی منظریه خانم همسر ناصرالدین شاه قاجار بوده و بعدا توسط خود او به وزارت معارف آن روز و آموزش و پرورش امروزی اهداء میشود این اردوگاه که میتوان به جرات گفت که اولین اردوگاه وزارت آموزش و پرورش بوده هم اکنون با امکاناتی همچون خوابگاهها و آلاچیقها و سوئیتهای مجهز و سکوهای چادر متعدد، قادر به اسکان چندین هزار نفر بصورت همزمان است. اردوگاه شهید باهنر تهران به موازات شرایطی که برای پذیرش تعداد کثیری اردو و سمینار و همایش و غیره دارد از امکانات و تجهزات گسترده دیگری همچون سالن های غذاخوری – آشپزخانه های مجهز – سالنهای اجتماعات – سینما – زمین چمن فوتبال – سالن های ورزشی – استخر شنا – سالن کنفرانس – و حتی تالار های عقد و عروسی ویژه فرهنگیان و فرزندان ایشان است. مسجد و نمازخانه بزرگ نور این اردوگاه نمای بسیار قشنگی به این مرکز فرهنگی تربیتی داده است. اردوگاه شهید باهنر تهران بدلیل اینکه در مرکز و پایتخت کشور واقع شده همواره میزبان گردهم آیی های بزرگی از سراسر کشور است.

اردوگاه شهید باهنر تهران علی رغم اینکه دانش آموزی است و بیشتر مورد استفاده دانش آموزان است لیکن اکثر تجمع های بزرگ فرهنگی آموزش و پرورش را میزبانی میکند
آب و هوای بسیار مطبوع این اردوگاه بقدری دلنشین است که هم در تابستان و هم در زمستان نوازشگر پوست دستان و صورت است و از موجودات مزاحم و موزی مثل مگس و پشه و امثالهم کمتر اثری در آن دیده میشود.
آب آشامیدنی این اردوگاه از شبکه آبرسانی تهران بزرگ تامین میشود هرچند آب حاصل از ذوب شدن برفهای دامنه کوه و قله بزرگی که این اردوگاه در دامنه آن قرار گرفته و آب مورد نیاز اشجار و گلها و چمن های اردوگاه را تامین میکند نیز کمتر از آب تصفیه شده تهران بزرگ نیست.

درختان چنار صد ساله دو طرف خیابانهای اردوگاه منظره ای دلچسب و فراموش نشدنی و سایه ای دلنواز و هوایی خنک و متبوع را در فصل تابستان ایجاد میکند که کمتر احساس گرما حتی در اوج تیر و مرداد میکنی.
و در یک کلام میتوان گفت اردوگاه شهید باهنر تهران قطعه ای از بهشت است که راه یافتگان بدانجا هرگز خاطره زیبایش را فراموش نمیکنند.
اردوگاه کشوری کولکچال تهران نیز توسط مرحوم دکتر بنایی رئیس وقت سازمان پیشاهنگی کشور قبل از انقلاب اسلامی مردم ایران بر بالای یکی از رفیع ترین قله های سلسله جبال البرز در شمال شهر تهران بنا شده بطوریکه از فراز اردوگاه تمام شهر تهران را میتوان نظاره نمود
بدیهی است این اردوگاه جاده ماشین رو ندارد و بخشی از راه را حتما باید با قاطر و یا پیاده طی کرد تا به اردوگاه رسید. به همین دلیل بیشتر بدرد اردوهای جوان پسر و ورزشکار و کوهنورد میخورد و قبلا نیز ضمیمه اردوگاه کشوری شهید باهنر تهران بوده کما اینکه هنوزم مکمل این مجتمع فرهنگی اردویی است.

نوشتهٔ پیشین
ایام سوگواری اباعبدالله الحسین تسلیت باد
نوشتهٔ بعدی
زمان انتخاب رشته (1401)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید