موزه و نمایشگاه هوایی تهران

آخرین اردوی تابستانی دبیرستان صنعتی شریف

بازدید از نمایشگاه و موزه هوایی تهران

شنبه مورخ پنجم شهریور ماه سال 1401 آخرین اردوی تابستانی دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف در نمایشگاه و موزه هوایی تهران برگزار گردید.

موزه هواپیماهای ایران

موزه هواپیماهای تهران یا همان موزه نمایشگاه هوایی تهران است؛ یعنی اولین و تنها مرکز دائمی نمایش‌های هوایی در خاورمیانه است. در این موزه هواپیماهای قدیمی در معرض نمایش عموم قرار دارد و در واقع این موزه مکانی برای آشنایی افراد با پرواز و صنعت هوانوردی است. دوست دارید با هواپیماهایی از دهه 70 میلادی آشنا شوید؟ یا جت شخصی اشرف پهلوی را از نزدیک ببینید؟ پس حتما سری به موزه هواپیماهای تهران بزنید.

در موزه هوایی تهران، شما می توانید به دیدن این عقاب های پیر آسمان ایران بروید. در سال 1365، برای اولین بار طرح برپایی نمایشگاه صنایع هوایی تهران ارائه شد و از همان سال، هواپیماهای از رده خارج شده و اولیه جمع آوری شدند تا اولین و تنها مرکز دائمی نمایشگاه های هوایی ایران و خاورمیانه را تشکیل دهد. در این مجموعه، علاوه بر هواپیماهای قدیمی و از رده خارج شده، مانند داکوتا، ب – 26، هواپیمای شخصی اشراف پهلوی، EP-TWB (بازمانده از دهه 70 میلادی و متعلق به سازمان هواشناسی ایران) و قطعات انواع هواپیماها و موتور آن ها، اطلاعات زیادی در مورد تئوری ساخت هواپیما و تئوری پرواز نیز ارائه می شود و فیلم هایی از پرواز با کایت و بالن برای بازدیدکنندگان مشتاق به پرواز نیز نمایش داده می شود.

نوشتهٔ پیشین
بازدید دانش‌آموزی از دانشگاه صنعتی شریف
نوشتهٔ بعدی
13 شهریور روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید