هفته تربیت بدنی

تلاش برای استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان در راستای تربيت نسلی فعال و سالم

در پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت هفته تربيت بدني تاكيد شد؛
تلاش برای استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان در راستای تربيت نسلی فعال و سالم
وزير آموزش و پرورش در پيامي به مناسبت هفته تربيت بدنی بر ایجاد محیط دانش آموزی پرنشاط و شاداب، استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان، ارتقای بهره وری نیروی انسانی و زیرساخت‎ های حوزه تربیت بدنی، توسعه فناوری و دانش پایه نمودن فعالیت‎ ها، در تربيت نسلی فعال و سالم تاكيد كرد.
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پيام وزير آموزش و پرورش به شرح زير است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«المُؤمِنُ القَوِيُّ خَيرٌ وأحَبُّ إلَى اللّهِ مِنَ المُؤمِنِ الضَّعيفِ»

مؤمن نیرومند نزد خداوند، بهتر و محبوب‎تر از مؤمن ضعیف است. پیامبر اکرم (ص)

با سلام و احترام ضمن گرامیداشت هفته وحدت، فرا رسیدن هفته تربیت بدنی را به معلمان تربیت بدنی، دانش آموزان، والدین و دست اندر کاران نظام تعلیم و تربیت به ویژه همکاران فرهیخته حوزه تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی تبریک عرض می‎نمایم. هفته تربیت بدنی و ورزش، فرصتی ارزشمند برای آگاهی بخشی بیشتر به جامعه در مورد این مقوله مهم فرهنگی و آثار و پیامدهای آن در ابعاد فردی و اجتماعی است. ورزش به عنوان پدیده اجتماعی و فرهنگی نقشی اساسی و بنیادی در بهزیستی، تندرستی و پویایی جامعه دارد و توسعه آن، ارتقای سلامت عمومی و افزایش روحیه و نشاط اجتماعی را به دنبال خواهد داشت. آشکار است که دانش آموزان به تربیت بدنی و انواع فرصت‎ها برای تحرک، فعالیت بدنی، بازی و ورزش جهت شادی و نشاط و سرزندگی نیاز دارند. برنامه ریزی درست برای تربیت جسمانی دانش آموزان و غنی سازی ساعت درس تربیت بدنی و فعالیت‎های فوق برنامه ورزشی از وظایف آموزش و پرورش است که تحقق این امر با همکاری و مشارکت والدین و دانش آموزان بسیار آسانتر می‎شود. فعالیت بدنی خانواده محور، می‎تواند منجر به انواع تجارب لذت بخش و انگیزاننده درونی شود تا در سبک زندگی افراد نهادینه گردد.

وزارت آموزش و پرورش در جهت منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تأكید ایشان بر امر تحصیل، تهذیب و ورزش، تحقق اهداف سند تحول بنیادین به ویژه ساحت تربیت زیستی و بدنی و سند تحول دولت مردمی، مجموعه‎ای از برنامه‎ها و فعالیت‎های منسجم و یکپارچه از جمله، طرح شهید سردار سلیمانی با موضوع «طراحی، ایجاد، متناسب سازی و تبدیل به احسن نمودن ۲۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه ای»، طرح شهید خرازی با موضوع «آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی با رویکرد تربیتی و خانواده محوری»، رویدادها و جشنواره های ورزشی ویژه فرهنگیان «یادواره معلم تربیت بدنی شهید ابراهیم هادی» و ویژه دانش آموزان در سطوح منطقه ای، استانی و ملی «یادواره شهید شمسی پور» و رویدادهای ورزشی درون مدرسه ای «یادواره شهدای مدارس دخترانه زینبیه و ثارالله میانه» و … را برنامه ریزی نموده و به مرحله اجرا گذاشته است و می‎کوشد با مردمی سازی فعالیت‎ها و مشارکت خانواده‎ها در فرآیندهای تعلیم و تربیت، ارتقای کیفیت تربیتی، تنوع بخشی به محیط‎های یادگیری و خلق فرصت‎های پرورشی نسبت به تربیت تمام ساحتی کودکان و نوجوانان اقدام نماید و از این طریق علاوه بر ایجاد محیط دانش آموزی پرنشاط و شاداب، استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش آموزان، ارتقای بهره‎وری نیروی انسانی و زیرساخت‎های حوزه تربیت بدنی، توسعه فناوری و دانش پایه نمودن فعالیت‎ها، نسلی فعال و سالم تربیت نماید.

در این بین، بی‎شک معلمان تربیت بدنی به عنوان رکن اصلی آموزش کیفی تربیت بدنی و فعالیت‎های ورزشی دانش آموزان و خانواده‎ها به عنوان همراهان همیشگی نظام تعلیم و تربیت، در دستیابی به اهداف والای تربیت بدنی در مدارس، نقشی بی بدیل دارند.

امید است با همکاری و تلاش جمعی بتوانیم با گسترش تربیت بدنی و ورزش دانش آموزی، تحولاتی عمیق و پایدار در ترویج سبک زندگی سالم و فعال اسلامی- ایرانی، ارتقای سلامت همگانی و افزایش سهم ورزش در سبد زندگی خانواده‎ها، ایجاد نماییم.

در پایان از تلاش‎های جهادی و صادقانه همکاران بزرگوارم در تمامی مدارس کشور، صمیمانه تشکر می‎کنم و از خداوند متعال، توفیق روزافزون و سلامت برای همگان در ظل توجهات امام عصر (عج) مسئلت می‎نمایم.

 

دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف

نوشتهٔ پیشین
سوالات آزمون پایه دوازدهم ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ همراه با پاسخنامه
نوشتهٔ بعدی
آخرین جزئیات برگزاری کنکور سراسری سال 1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید