زمان برگزاری امتحانات تمام مقاطع دی ماه ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف

زمان برگزاری امتحانات نوبت اول ۱۴۰۱

امتحانات نوبت اول مدارس هرساله در اوایل دی ماه آغاز می شود و تا اواخر دی ماه به طول می انجامد. بر اساس اطلاعیه آموزش و پرورش تاریخ امتحان نوبت اول دی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ تمامی مقاطع  از 10 دی ماه . دانش آموزان می توانند با توجه به زمان برگزاری امتحانات مدارس ۱۴۰۱ با برنامه ریزی دقیق اقدام به مطالعه دروس خود نمایند.

روند برگزاری امتحانات نوبت اول مدارس به این صورت است که هر ساله در دی ماه، دانش آموزان در محل برگزاری امتحان حاضر شده و سوالات مربوطه را پاسخ می دهند. با توجه به ابلاغیه آموزش و پرورش تمامی امتحانات دی ماه امسال حضوری می باشد و دانش آموزان می بایست با توجه به برنامه امتحانی خود اقدام به برنامه ریزی برای مطالعه دروس نمایند.

طبق اعلام آموزش و پرورش، امتحانات دی ماه ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ شهر تهران در تمامی مقاطع به جز امتحانات نهایی پایه دوازدهم، از 10 دی ماه آغاز شده و به صورت حضوری برگزار می شود.

برگزاری امتحانات دوره متوسطه دوم دی ماه ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

تمامی امتحانات نوبت اول دی ماه 1401 زیر نظر مدیریت مدارس انجام می شود که معمولا از اوایل دی ماه آغاز می شود. همچنین لازم به ذکر است دانش آموزانی که در امتحانات نوبت دوم خرداد و شهریور موفق به کسب نمره قبولی نشده اند می توانند با برنامه ریزی دقیق اقدام به شرکت در امتحانات دی ماه نمایند. در ادامه توضیحاتی برای دانش آموزان پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در مقطع تحصیلی متوسطه دوم در رابطه با برگزاری امتحانات در دی ماه ۱۴۰۱ ارائه شده است.

پایه دهم و یازدهم

امتحانات دی ماه 1401 دانش آموزان پایه‌ های دهم و یازدهم، طبق تصمیم شورای مدرسه و مسئولین مدارس در برنامه ریزی دقیق و زمان بندی درستی برگزار می گردد. در حال حاضر نمی توان به طور حتم بیان کرد که امتحانات دی ماه ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در چه تاریخی برگزار خواهد شد. اما با توجه به سال های گذشته، احتمالا آغاز امتحان دی ماه 1401 – 1402 دهم و یازدهم، از اوایل دی ماه اعلام شده و تا آخر ماه ادامه دار باشد.

زمان برگزاری امتحانات دهم و یازدهم از ابتدای دی ۱۴۰۱ بوده که برنامه دقیق توسط مدارس اعلام خواهد شد.

اخبار کنکور سراسری دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف

پایه دوازدهم

دانش آموزانی که در حال حاضر در پایه دوازدهم تحصیل می کنند معمولا در دی ماه می بایست در آزمون نوبت اول که از نصف کتاب طرح می شود، شرکت نمایند. همچنین اطلاع به موقع از تاریخ امتحان دی ماه برای دانش آموزان پایه تحصیلی دوازدهم که موفق به قبولی در امتحانات نهایی نوبت خرداد و شهریور ماه نشده اند و همچنین متقاضیان تغییر رشته و بزرگسالان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

امتحانات نهایی در آزمون کنکور بسیار اهمیت داشته و معدل و نمره این امتحانات تاثیر مستقیم و قطعی در نتیجه آزمون کنکور ۱۴۰۱ دارد. لازم به ذکر است که دانش آموزان می بایست قبل از شروع امتحانات نهایی از حذفیات امتحان نهایی باخبر شده تا زمان لازم جهت مطالعه دقیق مطالب درسی را داشته باشند.

با توجه به این که زمان برگزاری امتحانات مدارس و برنامه ریزی برای تمرین و مطالعه دروس امتحانی برای دانش آموزان و خانواده های آن ها از اهمیت ویژه و زیادی برخوردار است، در این مقاله درباره زمان برگزاری امتحانات دی ماه 1401 در همه مقاطع اطلاعات جامع و کاملی ارائه داده شده است.

زمان برگزاری امتحانات تمام مقاطع دی ماه ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

امتحانات نوبت اول تمامی مقاطع و پایه های تحصیلی معمولا در اوایل دی ماه برگزار می شود و سوالات شامل یک دوم دروس و مطالب کتاب های درسی هر پایه تحصیلی می باشد. با توجه به تعداد و حجم دروس هر پایه تحصیلی، میزان زمان بندی امتحانات دی ماه متفاوت خواهد بود، اما با این وجود بر اساس اطلاعیه صادر شده، امتحانات تمامی مقاطع تحصیلی از ابتدای دی ماه ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ آغاز گشته و حداکثر تا اواخر همین ماه ادامه داشته باشد.

لازم به ذکر است، دانش آموزان می توانند برای دریافت به موقع اخبار و اطلاعات مربوط به برنامه امتحانات نهایی عضو کانال تلگرامی مدارس هیوا شده و یا صفحه اینستاگرامی مدارس هیوا را دنبال نمایند. همچنین مطالعه مقاله زیر برای دریافت برنامه امتحانی و جزئیات برگزاری امتحانات پیشنهاد می شود.

 

برنامه امتحانات نهایی دی ماه پایه دوازدهم ۱۴۰۱

زمان برگزاری : ساعت 9:30 صبح
رشته / تاریخ ریاضی – فیزیک علوم تجربی ادبیات و علوم انسانی علوم و معارف اسلامی
شنبه 1401/10/03 ریاضیات گسسته ریاضی 3 ریاضی و آمار 3 ریاضی و آمار 3
دوشنبه 1401/10/05 تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) تعلیمات دینی 3 (دینی، اخلاق و قرآن) علوم و معارف قرآنی 3
چهارشنبه 1401/10/07 شیمی 3 شیمی 3 عربی 3 (زبان تخصصی رشته) تاریخ 3 (تخصصی رشته)
شنبه 1401/10/10 حسابان 2 زیست شناسی 3 علوم و فنون ادبی 3 علوم و فنون ادبی 3
دوشنبه 1401/10/12 عربی، زبان قرآن 3 عربی، زبان قرآن 3 جغرافیا 3 اصول و عقاید 3
چهارشنبه 1401/10/14 سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت سلامت و بهداشت
شنبه 1401/10/17 فیزیک 3 فیزیک 3 تاریخ 3 عربی 3 (زبان تخصصی رشته)
دوشنبه 1401/10/19 فارسی 3 فارسی 3 فارسی 3 فارسی 3
چهارشنبه 1401/10/21 هندسه 3 —– فلسفه 2 فلسفه 2
شنبه 1401/10/24 زبان خارجه 3 زبان خارجی 3 زبان خارجی 3 زبان خارجی 3
دوشنبه 1401/10/26 علوم اجتماعی علوم اجتماعی جامعه شناسی 3 احکام 3

برای آمادگی بیشتر جهت برگزاری امتحانات نوبت اول به بخش نمونه سوالات دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف مراجعه فرمایید.

نمونه سوالات پایه دهم دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف
نمونه سوالات پایه دهم دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف
نمونه سوالات پایه یازدهم دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف
نمونه سوالات پایه یازدهم دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف
نمونه سوالات پایه دوازدهم دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف
نمونه سوالات پایه دوازدهم دبیرستان دانشگاه صنعتی شریف
نوشتهٔ پیشین
16 آذر روز دانشجو گرامی باد
نوشتهٔ بعدی
دانشگاه بدون کنکور 1402 + لیست رشته ها و محل آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید