اخبار کنکور سراسری 1402

مصوبه اخیر کنکور، به کیفیت‌بخشی در آموزش می‌انجامد

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:

تا سه سال آینده تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی را در کنکور سراسری خواهیم داشت که در نتیجه این تاثیر، کیفیت‌بخشی در آموزش اتفاق می‌افتد و به محتوای برنامه درسی بیشتر توجه می‌شود.

محمدمهدی کاظمی امروز در گردهمایی دبیران دبیرخانه‌ها و سرگروه‌های آموزشی دروس علوم پایه سراسر کشور با اشاره به اینکه علمی که اثر تربیتی نداشته باشد، بی‌ثمر است، اظهار داشت: آموزش و تربیت گره خورده به هم هستند.

 وی عنوان کرد: دانش آموزان ما باید به‌درستی هدایت تحصیلی شوند و متناسب با علایق و استعدادهایشان انتخاب رشته کنند.

 کاظمی با مطرح کردن این سوال که آیا ضرورت دارد دو رشته مجزای ریاضی و تجربی داشته باشیم، افزود: آیا با توجه به اینکه تفاوت معناداری در زمینه واحدهای آموزشی ندارند؛ نمی‌توانیم این دو رشته را با هم ادغام کنیم؟

 وی با اشاره به اینکه در اثر هدایت تحصیلی نادرست، در ساماندهی نیروی انسانی و برنامه‌ریزی با مشکل مواجه شده‌ایم و مجبوریم معلم نامرتبط به کلاس درس بفرستیم و غیرمرتبط تدریس داشته باشند، افزود: این موضوع برگرفته از چارچوب‌های غلطی‌ست که در مدارس رایج شده است.

 کاظمی بیان داشت: در راهکار ۱-۱ سند تحول بنیادین توجه به برنامه درسی ملی به‌عنوان یک رویکرد تحولی مطرح است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پروش با اشاره به اینکه توجه به مقوله جنسیت و نگاه تربیتی اهمیت دارد، ابراز داشت: ما متولی امر آموزش هستیم اما آموزش و تربیت به هم گره خورده‌اند و شایستگی‌ها باید در دانش آموز تبدیل به رفتار شود.

وی با اشاره ذکر این مطلب که آیا هدف ما در تعلیم و تربیت کشور این است که فقط فرمول و روش تست‌زنی به دانش آموزان یاد دهیم، افزود: مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه کنکور، تدریس معلمان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، این مصوبه می‌گوید سوابق تحصیلی به‌عنوان ملاک و معیار آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.

کاظمی گفت: با مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، ما داریم به جایگاه برنامه درسی و نقش معلم در کلاس درس برمی‌گردیم.

 معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تا سه سال آینده تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی را در کنکور سراسری خواهیم داشت که در نتیجه این تاثیر، کیفیت‌بخشی در آموزش اتفاق می‌افتد و به محتوای برنامه درسی بیشتر توجه می‌شود.

نوشتهٔ پیشین
5 فیلم انگیزشی برای درس خواندن بهتر
نوشتهٔ بعدی
روز مهندسی و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید