هفته های آخر کنکور زمان طلایی داوطلبان دبیرستان صنعتی شریف

هفته‌های آخر کنکور؛ زمان طلایی داوطلبان

روزها و هفته‌های پایانی باقی‌مانده تا کنکور زمان بسیار مهمی برای دانش‌آموزان است که می‌توان از آن به عنوان زمان طلایی یاد کرد.

هفته های آخر کنکور زمان طلایی داوطلبان دبیرستان صنعتی شریف
بعد از یک سال تلاش و درس خواندن، حالا تنها چند هفته تا روز کنکور باقی مانده است. هفته‌ها و روزهایی که می‌توان آنها را روزهای طلایی قلمداد کرد. اما در این روزها و هفته‌ها باید چه‌کار کرد و چگونه از آنها بهره برد.می‌توان به جرات گفت اکثر دانش‌آموزانی که کنکور را در پیش دارند این روزها به شدت دچار استرس‌اند اما مهم‌ترین کار این است که استرس را از خود دور کنید تا با تمرکز بالا بتوانید از این روزها استفاده کنید.

کنکور سراسری

چگونه استرس را از خود دور کنیم؟

برای اینکه استرس را از خود دور کنید حتماً ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید. هرچه به روز کنکور نزدیک می‌شویم استرس‌تان بیشتر می‌شود بنابراین باید بتوانید آن را مدیریت و به انرژی مثبت برای خود تبدیل کنید، برای این کار می‌توانید ورزش‌های سبک و دسته‌جمعی را انتخاب کنید و مثلاً یک روز در میان یا حتی هفته‌ای دو روز زمان مشخصی را برای ورزش‌های پرنشاط اختصاص دهید.

اخبار کنکور سراسری 1402

مرور سریع کتاب‌ها

یکی از کارهایی که در هفته‌های پایانی به شدت به پشت کنکوری‌ها توصیه می‌شود مرور سریع کتاب‌های درسی یا به‌اصطلاح تورق کردن کتاب‌هاست؛ به این شکل که سریع کتاب را ورق می‌زنید و نکات مهم از جمله تیترهای اصلی و فرعی را از پیش چشم می‌گذرانید. این کار باعث می‌شود مطالب درسی خوانده‌شده قدیمی‌تر در ذهن دوباره یادآوری شوند.

علاوه بر این می‌توانید خلاصه‌نویسی‌هایی را که در طول سال از نکات مهم درس انجام داده‌اید در فرصت باقی‌مانده دوباره مرور کنید.

کنکور 1402

تمرین تست‌زنی

حالا زمان آن رسیده تا کنکور را برای خود مشاورسازی کنید، مشابه آنچه در طول سال انجام می‌دهید اما این بار در خانه این کار را انجام دهید. تست‌های کنکور سال‌های گذشته را بردارید و سرعت عمل خود را بسنجید و نقاط ضعف خود را در سرعت تست‌زنی پیدا و آنها را برطرف کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا تمام موارد و نکات مهم در مورد تست‌زنی برایتان مرور شود. تست‌هایی را که اشتباه زده‌اید در پاسخنامه نشانه‌گذاری و دلیل اشتباه خود را در تست‌زنی پیدا کنید و اگر متوجه شدید این مطلب را فراموش کرده‌اید، مجدداً به خلاصه‌نویسی‌های خود بازگردید و مطالب مربوط به آن تست را مرور کنید تا دوباره برای شما یادآوری شود.

به خاطر داشته باشید درس خواندن بیش از حد در روزهای پایانی باقی‌مانده تا کنکور نه تنها کمکی به یادگیری بیشتر شما نمی‌کند بلکه باعث می‌شود ذهن‌تان برای روز کنکور خسته باشد، بنابراین هرچه به روز کنکور نزدیک‌تر می‌شویم زمان این مطالعه باید کمتر و سبک‌تر باشد. با تمرین و رعایت همین چند نکته در روزهای پایانی کنکور می‌توانید با استرس کمتر و آمادگی بیشتر آماده آزمون مهم زندگی تحصیلی خود شوید.

نوشتهٔ پیشین
اعلام ضرایب دروس اختصاصی گروه‌های آزمایشی کنکور
نوشتهٔ بعدی
برای موفقیت در کنکور چه کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید