انتخاب رشته دانشگاه آزاد کنکور 1402

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

داوطلبان می توانند در بازه زمانی اعلام شده توسط این مرکز، بر اساس رتبه و تراز کسب کرده و در صورتی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد  ۱۴۰۲ باشند، به سایت انتخاب رشته به نشانی azmoon.org مراجعه کرده و در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت کنند.

با توجه به اهمیت این مرحله برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد در ادامه این مقاله به زمان، نحوه و شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد و سایر نکات مربوط به نحوه و مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد ذکر شده است، پرداخته ایم.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها به جز گروه پزشکی از طریق سایت آزمون سنجش انجام می شود. داوطلبان لازم است در این بازه زمانی به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد به نشانی azmoon.org مراجعه و بعد از پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ، فرم مربوطه را تکمیل کنند.

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد هر ساله در مرداد ماه انجام می شود. سال گذشته لینک انتخاب رشته از 18 مرداد ماه فعال شد و تا 6 شهریور نیز فعال بود.

انتخاب رشته شرکت کنندگان کنکور دی و تیر ماه کنکور سراسری به صورت همزمان در نیمه دوم مرداد 1402 صورت می گیرد.

 

سازمان سنجش و آموزش دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که از انتخاب رشته دانشگاه آزاد جامانده اند، زمانی را به عنوان مهلت انتخاب رشته تمدید می کند. داوطلب جامانده از انتخاب رشته می تواند مقاله زیر را با دقت بخواند و از مراحل انتخاب رشته خود مطلع گردد.

شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

به دلیل ادغام کنکور سراسری و دانشگاه آزاد کلیه داوطلبانی که در کنکور سراسری 1402 ثبت نام کرده و در زمان برگزاری کنکور در جلسه آزمون حضور داشته اند، با توجه به توضیحات کارنامه کنکور سراسری خود در صورت مجاز بودن، می توانند در انتخاب رشته دانشگاه ۱۴۰۲ شرکت کنند.

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در تمامی رشته ها به جز رشته های گروه (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) از طریق سایت azmoon.org انجام می شود. برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان ملزم به پرداخت مبلغی به عنوان هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشند.

 

شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 نیازی به اعلام علاقه مندی در زمان ثبت نام کنکور سراسری ندارد و حتی داوطلبانی که در زمان ثبت نام تنها به منظور انتخاب رشته محل های دانشگاه های سراسری شرکت کرده بودند در صورت تمایل می توانند با پرداخت هزینه در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت نمایند.

نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402

شرکت در مرحله انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 ملزم به پرداخت هزینه می باشد، بنابراین متقاضیان می بایست پس از پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ برای انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام نمایند.

 

برای شرکت در انتخاب رشته دانشگاه آزاد، کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای کارنامه اولیه کنکور سراسری درج شده که داوطلبان با استفاده از این کد می توانند نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام نمایند.

 

متقاضیان پس از وارد شدن به سامانه انتخاب رشته و درج اطلاعات خواسته شده می توانند متناسب با گروه آزمایشی امتحانی خود حداکثر 100 رشته محل را از بین رشته محل های مندرج در دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 انتخاب نمایند. هم چنین داوطلبانی که علاوه بر گروه ازمایشی اصلی (تجربی، ریاضی، انسانی) در گروه آزمایشی فرعی (هنر و زبان) نیز ثبت نام و در آزمون مربوطه شرکت کرده اند، می توانند کد رشته محل های مربوط به رشته امتحانی دوم را نیز در بین 100 انتخاب خود درج کنند. در ادامه راهنمای تصویری انتخاب رشته دانشگاه آزاد در سال گذشته را آورده ایم.

 

راهنمای تصویری نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

 

داوطلبان در مرحله اول می بایست وارد سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org شده و بر روی سامانه انتخاب رشته آزمون سراسری 1402 کلیک نمایند.

 

 

داوطلبان پس از مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و چینش انتخاب های خود بر اساس اولویت هایی از قبیل (علاقه، مسافت، رنک علمی دانشگاه و …) می بایست مطابق تصویر کد دسترسی به انتخاب رشته و کد ملی خود را جهت انجام انتخاب رشته دانشگاه آزاد وارد نمایند.

 

 

در این مرحله داوطلب، پس از تایید مشخصات فردی خود وارد مرحله پرداخت هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402 می شود. برای پرداخت هزینه می بایست یکی از درگاه های پرداخت را مطابق تصویر انتخاب نماید.

 

 

مطابق تصویر تمامی اطلاعات بانکی خود از قبیل (شماره کارت، رمز دوم یا رمز پویا، تاریخ انقضا و cvv2) خود را وارد نموده و خرید کارت انجام گرفته و یک شناسه انتخاب رشته در اختیار داوطلب قرار گیرد.

 

 

در آخر داوطلب می تواند فرم انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ را تکمیل کرده و پس از بررسی تمامی اولویت های خود، انتخاب های خویس را ثبت کرده و کد رهگیری انتخاب رشته دانشگاه ازاد را دریافت نماید.

 

 

نوشتهٔ پیشین
عرفه چیست و فلسفۀ توقف حجاج در عرفات چیست ؟
نوشتهٔ بعدی
مجموعه مقالات موفقیت در کنکور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید